Informatie

Welkom op de informatiepagina van Kinderdagpaleis Ukkepuk! Hier is alle informatie over onze kinderopvangorganisatie te vinden. 
informatie
Groepsindeling

Algemeen

Louise de Colignylaan

Vogelbuurt

De groepen zijn ingericht met verschillende speelhoeken: een poppenhoek, een voorleeshoek, een knutselhoek, een huishoek en een thema hoek.

Beide locaties beschikken over ruime afwisselende buitenspeelplaatsen. Hier maken wij zoveel mogelijk gebruik van.

Wij hanteren een open-deuren beleid, kinderen mogen elkaar op de verschillende groepen opzoeken in overleg met de pedagogisch medewerker. Pedagogisch medewerkers werken veel samen bij uitstapjes en activiteiten.

Bij het inrichten van de groep houden wij rekening met de uiteenlopende interesses van de kinderen zodat deze voldoende uitdaging biedt en aansluit op de ontwikkeling. 

Kinderdagpaleis Ukkepuk locatie Louise de Colignylaan heeft drie hele dagopvang groepen. Twee horizontale groepen en één verticale groep.

Op de locatie Louise de Colignylaan zijn de groepen onderverdeeld in:

  • De groep ‘de Ieniemienies’ met kinderen van 10 weken t/m 22/24 maanden.
  • De groep ‘de Ukkies’ met kinderen van 22/24 maanden t/m 4 jaar.
  • De groep ‘de Binkies’ met kinderen van 10 weken t/m 4 jaar.

Kinderdagpaleis Ukkepuk locatie Vogelbuurt heeft twee hele dagopvang groepen, beide verticale groepen.

Op de locatie Roerdompstraat zijn de groepen onderverdeeld in:

  • De groep ‘de Vogeltjes’ met kinderen van 10 weken t/m 4 jaar
  • De groep ‘de Vogeltuin’ met kinderen van 10 weken t/m 4 jaar
CW8A7913A
De start bij Kinderdagpaleis Ukkepuk

Vanaf de ingangsdatum van het contract kan uw kind terecht bij Kinderdagpaleis Ukkepuk. U kunt ervoor kiezen uw kind direct een hele dag te brengen. De ervaring leert echter dat het voor zowel het kind als de ouder fijn is te starten met één of twee kortere dagen.

Graag kijken wij samen met u hoe wij deze wenperiode het beste kunnen indelen, zodat uw kindje zich snel veilig en vertrouwd voelt. Hierover zullen wij tijdens het intakegesprek afspraken maken.

Tijdens de eerste dag maakt u kennis met de pedagogisch medewerker en de groep. Samen neemt u nogmaals eet- en slaapgewoontes, troosten, spelen en eventueel de zindelijkheid door.
Er wordt veel aandacht geschonken aan het afscheid nemen.

De pedagogisch medewerkers spreken samen een wenbeleid af waarin uw kind langzaam over zal gaan naar de volgende groep. Dit wordt uiteraard met u als ouder besproken.

Plaatsing is mogelijk op iedere gewenste dag van de maand.

Thema's en Activiteiten

Bij Kinderdagpaleis Ukkepuk wordt gewerkt met acht thema’s per jaar. Deze thema’s sluiten aan bij de belevingswereld, leefwereld en thuissituatie van de kinderen en zijn daardoor heel herkenbaar. Het werken met thema’s geeft een gerichte structuur in ons dagprogramma.

Plezier en inspiratie

Ouderbetrokkenheid

Elk thema wordt gedurende een periode van zes weken doorlopen. Alle activiteiten die de pedagogisch medewerkers aanbieden, hangen samen met het thema. Bij de keuze van thema’s en activiteiten legt Kinderdagpaleis Ukkepuk de nadruk op het prikkelen van alle zintuigen en de beleving van het proces. Kinderen krijgen een veelzijdig aanbod op alle ontwikkelingsgebieden aangeboden. Spelenderwijs het thema ontdekken staat hierin altijd centraal.

Wij vinden het belangrijk dat u als ouder op de hoogte bent van de thema's en activiteiten die wij aanbieden. Via klasbord zullen de pedagogisch medewerkers ouders informeren over het thema, de liedjes die gezongen worden, de boeken die worden gelezen en de activiteiten die aangeboden worden. Om het thema zo goed en uitgebreid mogelijk te kunnen laten beleven, kunnen pedagogisch medewerkers vragen om materialen van thuis of een actievere bijdrage in de vorm van gastspreker/demonstratie.

CW8A7641A
CW8A7900A
Kind volgsysteem

Wij hanteren een kindvolgsysteem waarmee structureel de ontwikkeling van alle kinderen wordt gevolgd en wordt bijgehouden. Deze observaties maken deel uit van ons kwaliteitssysteem. Met het kindvolgsysteem is het mogelijk om het functioneren en het welzijn van alle kinderen in kaart te brengen. De volgende ontwikkelingsgebieden komen hierin aan bod:

  • Sociaal-emotionele ontwikkeling
  • Taalontwikkeling
  • Cognitieve ontwikkeling
  • Zintuiglijke ontwikkeling
  • Creativiteit
  • Zelfstandigheid
  • Motorische ontwikkeling
  • Identiteitsvorming

Op deze manier kunnen wij in kaart brengen hoe kinderen in hun ontwikkeling kunnen worden ondersteund. Een keer per jaar worden de observaties besproken met u als ouder. De eerste observatie vindt plaats wanneer uw kind 9 maanden oud is.

Openingstijden

Kinderdagpaleis Ukkepuk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 07.30 tot 18.30 uur. De opvang tussen 07.30 uur tot 08.00 uur en van 17.45 uur tot 18.30 uur vind plaats in een gezamenlijke groep waar twee vaste leidsters aanwezig zijn, dit kan wel betekenen dat de vaste leidster van de groep niet aanwezig is.

Brengt en/of haalt u uw kind tussen 08.00 uur en 17.45 uur, dan kunt u uw kind brengen en halen in zijn of haar eigen groep waar de vaste leidsters aanwezig zijn.

U kunt uw kind tot 09.00 uur brengen waarna het dagprogramma van start zal gaan. Vanaf 16.45 uur kunt u uw kind weer ophalen.

Kinderdagpaleis Ukkepuk is het gehele jaar geopend, met als uitzondering de nationale feestdagen en onze jaarlijks studiedag. Op onze sluitingsdagen is terugbetaling niet van kracht. Onze jaarlijkse studiedag mag worden gecompenseerd met een ruildag als deze dag op een contractdag valt. Deze ruildag krijgt voorrang op alle overige aanvragen.

  • Nieuwjaarsdag
  • Tweede paasdag
  • Koningsdag
  • 5 mei (2025)
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede pinksterdag
  • 1e en 2e kerstdag
  • Kerstavond en oudejaarsavond sluiten wij om 17.00 uur
  • Jaarlijkse studiedag:
CW8A7824A
CW8A7615A
Pedagogisch plan

Bij Kinderdagpaleis Ukkepuk werken wij volgens ons pedagogisch beleidsplan. In ons beleidsplan is beschreven op welke manier wij kinderen begeleiden in hun ontwikkeling en hoe wij werken aan de ontwikkelingsdoelen van jonge kinderen van 0-4 jaar.

Klik hier om het Pedagogisch Plan te bekijken.

De kostenverdeling

Algemeen

Belastingdienst

Aanvraag toeslag

Kinderdagpaleis Ukkepuk hanteert een gemiddelde uurprijs van
€9,96. Wij rekenen 11 uur voor een hele dag in 2024. De tarieven bij Kinderdagpaleis Ukkepuk zijn inclusief luiers, voedingen, maaltijden en alle overige verbruiksartikelen.

De werkelijke “netto” kosten zijn afhankelijk van uw gezinsinkomen. De wet kinderopvang regelt de kostenverdeling van de kinderopvang.

Ouders die een overeenkomst bij ons sluiten, sluiten een overeenkomst bij een geregistreerd kinderdagverblijf.

De factuur van Kinderdagpaleis Ukkepuk zal voorafgaand aan de opvangmaand worden geïncasseerd.

De belastingdienst draagt zorg voor de kinderopvangtoeslag. De hoogte van de kinderopvangtoeslag is afhankelijk van:

  • Het aantal kinderen dat gebruik maakt van kinderopvang
  • De prijs van de kinderopvang
  • Het aantal uren kinderopvang per kind
  • Het door de Belastingdienst vastgestelde verzamelinkomen van de ouders
Hoe werkt de aanvraag kinderopvangtoeslag?
  • Via de website www.toeslagen.nl kunt u een aanvraag- en wijzigingen programma downloaden en de aanvraag invullen. U kunt ook bellen met de Belastingtelefoon voor een papieren aanvraag, op nummer 0800-0543
U heeft de volgende gegevens nodig voor uw aanvraag:
  • Locatie Louise de Colignylaan LKR nummer: 841690650
  • Locatie IKC Samen Wijs LKR nummer: 250837043
  • Burgerservice nummer van uw kind.
  • Postcode en huisnummer van de vestiging waar de opvang plaatsvindt.
  • Aantal uren opvang per maand. Let op het doorgeven van wijzigingen!
  • Verzamelinkomen van u en uw eventuele partner.
  • Let op: Het is belangrijk dat de toeslag aangevraagd wordt binnen 3 maanden na de maand waarin de kinderopvang is begonnen. Kijk op www.toeslagen.nl.
  • Binnen 8 weken na uw aanvraag, krijgt u bericht van de Belastingdienst over de hoogte van uw kinderopvangtoeslag. (U kunt een proefberekening maken via www.toeslagen.nl).
CW8A7472A
CW8A7938A
Inspectierapport GGD

De GGD inspecteert jaarlijks onaangekondigd de landelijke toetsingskaders die wettelijk zijn voorgeschreven.

De volgende onderdelen worden getoetst door de GGD: kwaliteitseisen op het gebied van ouderinspraak, personeel, veiligheid en gezondheid, accommodatie en inrichting, groepsgrootte en beroepskracht-kind-ratio, pedagogisch beleid en pedagogische praktijk en klachten. Deze inspectie laat zien dat wij aan alle eisen voldoen en dat er hoge kwaliteit wordt geleverd.

Locatie Louise de Colignylaan:
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2024
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2023
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2022
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2021

Locatie Vogelbuurt/Breinpaleis:
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2024
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2023
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2022
Inspectierapport JO kdv Kinderdagpaleis Ukkepuk 2021

Inschrijven

Wanneer u bij ons bent ingeschreven gaan wij aan de slag om passende opvangmogelijkheden aan te bieden.

Wanneer wij opvangmogelijkheden beschikbaar hebben, nemen wij direct contact met u op.

Als u de aangeboden opvangmogelijkheden binnen een week accepteert, krijgt u van ons een bevestiging van de plaatsing in de vorm van een contract die door beide partijen wordt ondertekend. Wij geven voorrang aan inschrijvingen waarvan een broertje of zusje gebruikt maakt van onze huidige opvang.

Besluit u achteraf van het gehele contract af te zien, zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen die gelijk zijn als de opvangkosten voor één maand. Voor tussentijdse wijzigingen is één maand opzegtermijn van kracht.

Voor de ingangsdatum zal er een uitgebreid intakegesprek plaatsvinden. Ook zal het wenbeleid besproken worden.

De plaatsing van uw kind loopt door totdat uw kind de 4-jarige leeftijd heeft bereikt.

Klik hier om de algemene voorwaarden te bekijken. 

Klik hier om naar de inschrijvingspagina te gaan.

CW8A7714A